Pagina's

woensdag 4 april 2012

Pasen.

Ik heb niet zoveel met Pasen. Hoewel ik uit een katholieke familie kom, moet ik eerlijk gezegd elk jaar weer even opzoeken wat het nou precies inhoudt, Pasen. Verder is het voor mij een excuus voor een nóg uitgebreider ontbijt dan anders op zondag en soms een heerlijk diner bij mijn ouders. Wat altijd een goed idee is, want mijn moeder kan ontzéttend goed koken. En ook al wonen mijn ouders niet meer in mijn ouderlijke huis, bij hun voelt het toch altijd nog als "thuis" naast ons eigen (t)huis.

Paasdecoratie kwam er de afgelopen jaren ook niet echt van. Maar nu Druif op school meer meekrijgt van de feestdagen en het thuis ook al een paar keer over Pasen, de paashaas en paaseieren had gehad, kreeg ik ook de kriebels. Dus haalden Druif en ik dit weekend mooie kronkeltakken en versierden deze.



Ik ben aangenaam verrast door het resultaat, vrolijk en fris, helemaal lente-achtig!

4 opmerkingen: